2014-06-19

Aynu Itak - Ka ʻōlelo Ainu

Aloha mai nō kākou e nā makamaka heluhelu a me koʻu mau hoaaloha! Pehea mai nei ʻoukou i kēia lā?

ʻAʻole i hiki iaʻu ke kākau ma ʻaneʻi i nehinei ma muli o ka hana nui.  Paʻahana au i kēia lā kekahi, akā, e hoʻāʻo au e kākau i kēia ʻatikala pōkole e pili ana i ka ʻōlelo Ainu.

I nehinei, ua hoʻomaka au i nā haʻawina ʻōlelo Ainu me koʻu hoaaloha ʻĪkālia hou ʻo Elia.  Ua aʻo ʻē mai ʻo ia i ka ʻōlelo Ainu no ʻelua makahiki paha ʻekolu makahiki paha.  He haumāna muli puka ʻo ia a ʻo ka ʻōlelo Ainu ke kumuhana no kāna palapala laeoʻo.

ʻAʻole nui nā puke ʻōlelo Ainu ma ka hale kūʻai puke, akā, ua i hiki iaʻu ke kūʻai mai i kekahi mau puke a me ka puke wehewehe ʻōlelo kekahi.

ʻŌlelo kekahi mau kānaka ma Iāpana he ʻano ʻōlelo Iāpana ka ʻōlelo Ainu.  ʻAʻole pololei kēlā.  ʻOkoʻa loa!  He ʻōlelo ʻōiwi Kepanī ka ʻōlelo Ainu.  ʻO Aynu Itak ka inoa ʻōiwi o ka ʻōlelo Ainu.  Eia kekahi, ʻo ka poʻe ka manaʻo o Aynu a ʻo ka ʻōlelo ka manaʻo o Itak, no laila, ʻo ka ʻōlelo o ka poʻe wale nō ka manaʻo o Aynu Itak.

ʻAno like ka pilinaʻōlelo Ainu me ka pilinaʻōlelo Kepanī, akā, nui nā mea ʻokoʻa o ka pilinaʻōlelo.  Ua like ka puana o nā woela ʻōlelo Ainu me nā woela ʻōlelo Kepanī a i ʻole nā woela Sepania, a laila, ua like ka puana o nā koneka ʻōlelo Ainu me nā koneka ʻōlelo Kōlea.  No laila, nāwaliwali loa ke kani K ma ka hopena o ka huaʻōlelo Ainu ʻo sak.  ʻO ke kauwela ka manaʻo o sak.

Pau kēia ʻatikala me ka huaʻōlelo Ainu no mahaloIyairaykere.  Hiki ke puana ʻia e like me i-yai-ray-kere.  

Auē!  ʻAʻole maikaʻi loa nā kiʻi i kēia lā!  E kala mai.
 
Kaʻu puke aʻo me Elia
Ka puana o ka ʻōlelo Ainu
Ka pāpāʻōlelo o ka mokuna 1



A hui hou!





Nā huaʻōlelo:
ʻĪkālia - Italy, 이탈리아, イタリア
haumāna muli puka - graduate student,  대학원생, 大学院生
palapala laeoʻo - thesis,  졸업 논문, 卒業論文
hale kūʻai puke - bookstore,  서점, 書店
pilinaʻōlelo - grammar,  문법, 文法
puana - pronunciation,  발음, 発音
woela - vowel,  모음, 母音
koneka - consonant,  자음, 子音


No comments: