2016-09-29

Ke kamomila

Aloha mai nō kākou e nā makamaka heluhelu a me koʻu mau hoaaloha!  Pehea mai nei ʻoukou i kēia lā?

Ua like kēia pua nani, ʻo ia hoʻi ke kamomila, me ka makalike.  Ua hoʻokumu ʻia ka inoa o ia pua nei mai ka inoa Helene kahiko χαμαίμηλον (khamaimēlon), ʻo ia hoʻi ka ʻāpala o ka honua mai nā huaʻōlelo ʻo χαμαί (khamai) ma ka honua a me μῆλον (mēlon) ʻāpala.
 
ʻŌlelo ʻia he ʻano lāʻau ke kamomila a inu ka poʻe i ke kī kamomila no ka hoʻopolapola ʻana a i ʻole no ka hoʻēmi ʻana i kekahi mau ʻano pāheu, ka ʻūpehupehu, ka ʻeha peʻa, ka hiaʻā, ka ʻōpū pūhā, ka uhahemo, a pēlā aku.  Nui nā huahana o ke kamomila e laʻa me ke kī, ka ʻaila, ke kopa, nā mea hoʻouʻiuʻi a me ke kopa lauoho.
 
Hiki nō hoʻi iā ʻoe ke hoʻokomo i kēia ʻano pua i loko o ka pōkē pua, ʻaʻole anei?
 
Nā pua

Nā pua

Nā pua maloʻo

Ke kī kamomila

Ke kopa kamomila

Ka pōkē kamomila
 
 A hui hou!

No comments: