2014-07-22

He 60 Moe Paipai

Aloha mai nō kākou e nā makamaka heluhelu a me koʻu mau hoaaloha! Pehea mai nei ʻoukou i kēia lā?

Hoʻomau au e aʻo mai i ka ʻōlelo Ainu.  E hoʻomaʻamaʻa hoʻokahi ana au ma mua a i ʻole ma hope o ka hana.  A laila, pōmaikaʻi nō au i nā haʻawina me koʻu hoaaloha ʻĪkālia ʻo Elia.  Hui māua ma Skype i hoʻokahi manawa i ka pule a hana pū māua i ke kuisa huaʻōlelo Ainu.  Ma hope o ke kuisa, heluhelu māua i ka puke ʻōlelo Ainu e pili ana i ka pilinaʻōlelo a hiki iā māua ke hoʻomaʻamaʻa i nā pāpāʻōlelo Ainu i loko o ia puke.  Hoihoi loa!

Makemake au e hoʻolauna i kekahi wikiō nani loa o ke mele Ainu.  He wikiō kātuna kēia o kekahi mele hoʻohiamoe keiki Ainu kuʻuna.  Ua haku ʻia kēia wikiō kātuna e FRPAC (The Foundation for Research and Promotion of Ainu Culture).  Eia ka hōʻuluʻulu manaʻo o ia mele:

No ke aha ʻoe e uē nei?
Makemake ʻoe e lohe i ia moʻolelo?
I luna o nā ao
I luna o ka lewa
I luna iki aku hoʻi
Aia he muliwai nani
Ke piʻi aʻe i ia muliwai
I kēlā ʻaoʻao, nui nā kumulāʻau
A me nā meakanu o ka waihoʻoluʻu kālā
I kēia ʻaoʻao, nui nā kumulāʻau
A me nā meakanu o ka waihoʻoluʻu gula
Ma hope o ia muliwai
Aia he hale o ka waihoʻoluʻu gula
He hale nui
I kēlā ʻaoʻao, ua kaha kiʻi ʻia ke anilā ʻino
I kēia ʻaoʻao, ua kaha kiʻi ʻia ke anilā maikaʻi
Noho ke Akua Haku Ola i loko o ia hale
Ma ka ʻaoʻao ʻākau, aia 60 moe paipai
Ma ka ʻaoʻao hema, aia 60 moe paipai
Ma ka ʻaoʻao ʻākau, hoʻoluliluli ke Akua Haku Ola
I nā 60 moe paipai
Ma ka ʻaoʻao hema, hoʻoluliluli ke Akua Haku Ola
I nā 60 moe paipai
Hāʻule iho nā leo uē o nā pēpē
Mai ia mau moe paipai
A hiki i kēia ao
I loko o nā leo i hāʻule iho
Hānau ʻia ka mea i kapa ʻia ka hiamoe
No laila, makemake ʻoe e lohe
I ia moʻolelo
A ke uē nei ʻoe
Maikaʻi
E hīmeni aku ana au iā ʻoe
I ia moʻolelo

I koʻu manaʻo, he mele hoʻohiamoe maikaʻi loa kēia.  Eia ka loulou ma YouTube.  E ʻoluʻolu ʻoe e kaomi iho!


He makuahine Ainu me kāna pēpē
Ka lawe
Ka muliwai me ke ao gula
Ka hale i luna o ka lani
ʻO Ramat Kar Kamuy, ke Akua Haku Ola
ʻO Ramat Kar Kamuy me nā moe paipai
ʻO Ramat Kar Kamuy
Nā moe paipai
Nā leo uē mai nā moe paipai
Nā leo uē e hāʻule nei i ka honua
Loaʻa i ka pēpē i ka ulahi o ka hiamoe


A hui hou!
 


No comments: